Advertising

Random Posts

czwartek, 28 maja 2015

Zielona kawa i jej niezwykła moc.

  Zielona kawa-co to takiego?

To ziarna kawy nie poddane procesowi palenia, inaczej mówiąc obróbka ziaren zakończona została przed procesem palenia.
Kawa ta jest produktem w pełni naturalnym, znanym od dawien dawna.
Jej kolor można określić jako zielony, (różnego nasycenia w zależności od rodzaju), zielono-szary, zielono-żółty.
Pomimo iż kawa ta nie jest poddawana paleniu, poziom kofeiny w naparze jest porównywalny do poziomu kofeiny kaw czarnych.
W smaku jest łagodna, przyjemna, lekko cierpka, znacznie pozbawiona goryczy, z nutą kwasowości. Można ją smakowo porównać do zielonej herbaty bądź Yerba matte oraz „trawiastego” naparu.
Aromat zielonej kawy jest przyjemny, ciepły, mniej intensywny niż w przypadku palonej kawy.


Łyk informacji:
Ziarna kawy zielonej zawierają:
-0,3 – 2,3% kofeiny związanej z kwasem chlorogenowym, do 15% tłuszczu, 13% białek, 8% cukrów, 7% soli mineralnych: przede wszystkim magnezu i potasu, trygoneline, kwasy organiczne, pektyne, witamine˛ PP oraz 11% wody.
Kawa palona zawiera znacznie mniej lotnych substancji aromatycznych, tłuszczu i białek.*
(* Kobukowski J.: Rozprawy i monografie 17. Wpływ spożycia używek na wartość odżywczą białka, wykorzystanie energii oraz biodostępności składnikowa mineralnych. Art., Olsztyn 1999r.)

Dobroczynne działanie zielonej kawy.
Zastanawiasz się dlaczego tak wielu ludzi zachwyca się zielonymi ziarnami kawy?
Otóż zawiera ona bardzo duże ilości kwasu chlorogenowego (ACG), który jest silnym oraz naturalnym antyoksydantem, polifenolem i kwasem organicznym za razem.
To właśnie ACG w połączeniu z kofeiną (która znajduje się również w zielonej kawie) sprawia, że organizm przyswaja znacznie mniejsze ilość glukozy z pokarmu niż zwykle a ponadto glukoza ta nie jest odkładana w postaci tłuszczu.

Co za tym idzie?
Gdy pijemy zieloną kawę, nasz organizm nie odkłada nadmiaru glukozy w postaci tłuszczu.
Wówczas przy niskim poziomie glukozy korzysta on z zapasów „starego” tłuszczu, a my pozbywamy się zbędnych kilogramów.
W naparze z mielonej kawy znajdziemy również kwas kawowy, który jest antyoksydantem (przeciwutleniaczem) spowalniającym procesy starzenia się komórek, usuwającym nadmiar wolnych rodników z organizmu, chroniącym przed postępem „chorób cywilizacyjnych”.
Dodatkowo organizm oczyszczony z toksyn szybciej i efektywniej spala nadmiar tkanki tłuszczowej, pracuje „na wyższych obrotach”, szybciej metabolizuje.

Jednak nie od dziś wiadomo, że od samego picia kawy bądź herbaty ciężko schudnąć, dlatego należy pamiętać o zbilansowanej diecie, odrobinie ruchu i zdrowych nawykach żywieniowych.

Niesamowite właściwości jakie niesie za sobą zielona kawa:
*pobudza procesy trawienne
*przyspiesza metabolizm
*wspomaga odchudzanie
*reguluje poziom cukru we krwi
*zmniejsza poziom „złego” cholesterolu
*oczyszcza organizm z toksyn
*działa żółciopędnie
*pobudza, dodaje witalności
*poprawia samopoczucie
*usprawnia pamięć i koncentrację
*wspomaga walkę z cellulitem
*spowalnia procesy starzenia się
*zmniejsza ryzyko rozwoju komórek rakowych
*chroni przed wystąpieniem kamieni żółciowych u mężczyzn
*działa: p/wirusowo, p/grzybiczo, p/bakteryjnie

Parzenie i picie zielonej kawy.
Ziarna zielonej kawy są twarde i sprężyste, dlatego nie poleca jej się mielić w młynkach elektrycznych, Blenderach itp.
Najłatwiej kupić już zmieloną kawę (mieloną przez profesjonalne maszyny) lub jeśli ktoś woli całe ziarna.

W przypadku zielonej kawy poleca się:
*rozbić/rozgnieść ziarna w moździerzu
*podsuszyć ziarna na suchej patelni na najmniejszym ogniu przez 5 min. Po czym odczekać do ich ostygnięcia, owinąć je w czystą ściereczkę a następnie roztrzaskać tłuczkiem.
*Pozostawić całe ziarna
Przygotowaną, wcześniej zmieloną, bądź ziarnista kawę należy zalać gorącą wodą (ale nie wrzątkiem, najlepiej aby miała ona ok. 90-95 stopni), przykryć podstawkiem i odczekać kilka minut, aż napój się zaparzy.
Ponieważ napar w smaku jest dość słaby i dla niektórych nieokreślony, można go dosłodzić cukrem (może to być cukier zwykły, brązowy lub Ksylitol), miodem, syropem z agawy, dodać mleka, doprawić cynamonem bądź kardamonem.

Przeciwwskazania.
Zielonej kawy nie powinny pić kobiety w ciąży, kobiety karmiące oraz dzieci do lat 16, osoby z wysokim nadciśnieniem oraz chorobami serca.

50 komentarzy:

  1. No prosze nawet nie wiedzialam o az tylu jej wlasciwosciach. co do smmaku to jest wstretna, dalam rade pic ja 7dni ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak może nie zachwyca, dlatego warto kawkę urozmaicić odrobiną cukru (ksylitolu, z agawy, brązowym), cynamonem, kardamonem itp:)

      Usuń
  2. Dużo informacji na temat :) mam zakupioną mieloną ale powiem, że pije się ją bez przyjemnosci ;) muszę zrobić drugie podejście z jakimś dodatkiem smakowym bo po opisie właściwości wnoszę, że trzeba by ją pić systematycznie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, systematyczność w piciu tej kawy bardzooo wskazana:) Na początku też mi nie smakowala jednak z czasem do niej przywykłam :)

      Usuń
  3. nie piję kaw, a ta jest podobno wyjątkowo nie smaczna, wiec nie dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można ją jakoś ulepszyć ulubionymi dodatkami takimi jak wiórki kokosowe, cynamon, syrop:)

      Usuń
  4. Jeszcze nie piłam zielonej kawy, ale teraz z ciekawości muszę spróbować.
    :*

    OdpowiedzUsuń
  5. mi zielona kawa zupełnie nie smakuje;p aktualnie robię z niej płukankę do włosów ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli odkrywasz kolejne zastosowanie i zalety zielonej kawy, super:)

      Usuń
  6. nie miałam pojęcia, że ma aż tyle ciekawych dobroczynnych właściwości,
    chyba zacznę ją pić

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam kawę i bez niej się nie obejdę.Zielona również jest smaczna i faktycznie ma ciekawe właściwości;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień bez kawy dniem straconym:)
      Jesteś jedną z niewielu, którym smakuje ten zielony napar -co mnie bardzo cieszy;)

      Usuń
  8. Próbowałam ją pić, ale jak dla mnie jest tak paskudna że nie dam rady, Pierdzielę wolę zrobić kilometr więcej na rowerze :D Ale jak ktoś lubi, to oczywiście fajna sprawa, bo same korzyści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, korzyści ogrom ale nic na siłę:)
      Ważne, że jakkolwiek inaczej dbasz o zdrowie:)

      Usuń
  9. Nie wiedziałam nawet jak drogocenna jest zielona kawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już wiele o niej czytałam, nawet musiałam się o niej uczyć, ale w zasadzie, to nie miałam okazji jej spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, chociażby dla nowego doświadczenia smakowego ;)

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. W smaku szału nie ma, za to we właściwościach znajdziemy wiele dobrego:)

      Usuń
  12. Nigdy nie piłam, ale przeczytałam z ciekawością, nawet nie wiedziałam o jej właściwościach:)

    OdpowiedzUsuń
  13. widziałam ten rodzaj kawy w wielu sklepach i myślę, że zakupię gdyż lubię nowe smaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto spróbować czegoś "nieznanego":)

      Usuń
  14. O zielonej kawie nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jeszcze nie słyszałam o zielonej kawie :) jak ją zobaczę w sklepie na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam:) Fajnie też ją czymś urozmaicić np. cynamonem, imbirem, papryczką chili:)

      Usuń
  16. Bardzo przystępnie i ciekawie podana wiedza:-) czytałam z ciekawością. Ja sama nie pijam kawy ale słyszałam o dobrych właściwosciach tej zielonej.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie piłam zielonej kawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. a ktoś mi ostatnio mówiła, że w smaku jest spoko hmm muszę ją sama wypróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdania są podzielone, tak jak z zieloną herbatą jedni ją uwielbiają, inni nienawidzą:) Polecam spróbować:)

      Usuń
  19. Ciężkoi było mi się do niej przekonać, ale po jakimś czasie posmakowała, teraz pije od czasu do czasu z imbirem albo pomarańczą:) w wolnej chwili zajrzyj do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. kiedys piłam i smak nawet znosny juz wole od zielonej herbaty:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Słyszałam o niej tyle dobrych rzeczy, ale w smaku okropna

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie piłam zielonej kawy, ale juz od jakiegoś czasu korci mnie żeby spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  23. wygląda cudnie, ciekawe jak pachnie? :)

    OdpowiedzUsuń
  24. No właśnie, najgorszy niestety jest smak tej kawy... Ale jedną dziennie warto wypić mimo wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zdrowotne właściwości zielonej kawy znam już od dawna i bardzo chętnie ją piję. Polecam wszystkim, którzy jeszcze jej nie próbowali. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zieloną herbatkę kocham, ale zielona kawa przez usta mi nie przejdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  27. ma tyle super właściwości! szkoda, że tak nie smakuje pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Same dobroci ma ta kawa. Ale niektórzy piszą, że kiepsko smakuje... Do białej herbaty i do roibosa nigdy się nie przekonałam. Ale spróbuję tę kawę. Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja tam jednak wolę paloną :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie wiedziałam ze jest taka kawa. I ile ma właściwości! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Zdrowie i Uroda - to warto wiedzieć. © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka